Regulamin Komisji Kultury i Kultury Fizycznej
Rady Miasta Piotrkowa Trybunalskiego w kadencji 2018-2023
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 994; z późn. zm.),
- Uchwałą Nr XXV/458/12 Rady Miasta Piotrkowa Trybunalskiego z dnia 26 września 2012 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego (t.j. Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2016 r. poz. 5718, zm. z 2017 r. poz. 2262, zm. z 2018 r. poz. 4622)
Zadania i zasady funkcjonowania komisji:
§ 1
Komisja Kultury i Kultury Fizycznej Rady Miasta Piotrkowa Trybunalskiego zwana dalej "Komisją" działa na podstawie Uchwały Rady Miasta z dnia 23 listopada 2018 roku w składzie osobowym, zatwierdzonym Uchwałą Rady Miasta Nr I/8/18.
§ 2
Komisja podlega wyłącznie Radzie Miasta i działa w jej imieniu.
§ 3
Do zakresu działania Komisji należą w szczególności zadania związane z:
- placówkami kultury,
- placówkami kultury fizycznej,
- polityką kulturalną,
- zagranicznymi kontaktami kulturalnymi,
- upowszechnianiem kultury fizycznej,
- wnioskowaniem wysokości planowanych wydatków budżetowych oraz opiniowaniem ich wykorzystania w działach: „Turystyka”, „Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego”, „Kultura Fizyczna”
- monitorowaniem realizacji przyjętych przez Radę Miasta Programów i Strategii.
- przyjmowaniem corocznych sprawozdań z zakresu działalności merytorycznej podmiotów z udziałem gminy.
- rozpatrywaniem i opiniowaniem na bieżąco spraw przekazywanych przez Przewodniczącego Rady Miasta.
Organizacja pracy komisji
§ 4
Komisja podejmuje rozstrzygnięcia w rozpatrywanych sprawach, wydając opinie, precyzując wnioski i wystąpienia.
§ 5
§ 6
1. Przewodniczącego Komisji wybiera i odwołuje Rada spośród członków komisji.
2. Wiceprzewodniczącego wybiera i odwołuje Komisja w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
3. W przypadku ustąpienia przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego, wyboru dokonuje się niezwłocznie.
§ 7
1. Posiedzeniom przewodniczy przewodniczący Komisji, a w razie niemożności pełnienia przez niego obowiązków wiceprzewodniczący.
2. Przewodniczący Komisji przygotowuje:
a. projekt porządku posiedzenia oraz niezbędne materiały,
b. wnioski i opinie komisji na posiedzenia Rady,
c. sprawozdania z działania komisji.
3. Omawianie każdego punktu porządku obrad powinno kończyć się podjęciem wniosku, wypracowaniem stanowiska lub wyrażeniem opinii. Każde to rozstrzygnięcie poddaje się pod głosowanie.
4. Wnioski i opinie Komisja przyjmuje zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym w obecności co najmniej połowy jej składu.
5. Przy równej liczbie głosów za i przeciw rozstrzyga głos prowadzącego obrady Komisji.
6. Posiedzenie jest prawomocne, gdy uczestniczy w nim co najmniej połowa składu,
w przypadku braku quorum, przewodniczący wyznacza nowy termin posiedzenia.
7. Nieobecność na posiedzeniu Komisji członkowie usprawiedliwiają, informując przewodniczącego Komisji lub pracowników Biura Rady Miasta.
8. W przypadku uchylania się od pracy w Komisji przez jej członka, przewodniczący Komisji po zasięgnięciu opinii pozostałych członków Komisji, może wnioskować do Rady Miasta o podjęcie uchwały skreślającej daną osobę ze składu Komisji.
9. Rada może zmienić lub uzupełnić skład osobowy Komisji w czasie trwania kadencji.
10.. Przewodniczący Komisji udziela głosu według kolejności zgłoszeń, a w uzasadnionych przypadkach udziela głosu poza kolejnością.
11. Komisja może określić czas wypowiedzi członków Komisji na dany temat.
12. W przypadku stwierdzenia, że w wystąpieniu swoim uczestnik posiedzenia wyraźnie odbiega od tematu obrad, lub znacznie przekracza przeznaczony dla niego czas, przewodniczący Komisji może zwrócić uwagę mówcy, a po drugiej uwadze – odebrać mu głos.
13. Komisja przedstawia Radzie Miasta sprawozdania ze swojej działalności raz w roku. Pierwsze sprawozdanie Komisja przedkłada w drugim roku swojej działalności
§ 8
Z każdego posiedzenia pracownik Biura Rady Miasta, uczestniczący w posiedzeniu, bez głosu stanowiącego, sporządza protokół, który powinien zawierać:
a) numer protokołu,
b) datę, czas trwania i miejsce posiedzenia,
c) imię i nazwisko przewodniczącego obrad,
d) imię i nazwisko obecnych i nieobecnych członków komisji,
e) imię i nazwisko osób zaproszonych,
f) porządek obrad,
g) teksty podjętych wniosków, opinii i zaleceń,
h) omówienie przebiegu posiedzenia,
i) podpis przewodniczącego obrad wraz z jego parafką na każdej stronie,
j) podpis protokolanta.
§ 9
Członkowie Komisji, uczestniczący w posiedzeniu, otrzymują diety z budżetu Rady Miasta, zgodnie z podjętą w tej sprawie uchwałą Rady.
Przewodnicząca Komisji
Lech Kaźmierczak